Jak moc je důležitý responzivní webdesign?

Jak moc je důležitý responzivní webdesign?

Jak moc je důležitý responzivní webdesign?

Důvodů, proč se začalo v minulosti mluvit o responzivním designu je nespočet. Jedním z hlavních je samozřejmě rostoucí počet uživatelů mobilního zařízení, kteří pomocí něj navštěvují webové stránky. To stejné platí i o tabletech. Dříve se vytvářely speciální webové stránky pro mobilní telefony, od tohoto trendu bylo upuštěno, protože v současné době se obrazovky natolik od sebe liší, že by bylo potřeba vytvořit několik variant. Navíc musíme brát v potaz i tablety a podobná zařízení.

A jaké jsou vlastně ty ony tři cesty, jak se dostat k mobilnímu webu? První z nich je mobilní aplikace. Ano jedná se o zbytečně předražené řešení a setkáte se s neochotou uživatelů si stáhnou další “appku”, kterou stejně nikdy neotevřou. Další variantou je již zmíněná další verze webu, toto řešení se používalo, ale její správa a implementace vás přijde na pěkný balík. A v poslední řadě se bavíme o nejlepší a cenově nejlevnější variantě. Pokud chcete, aby byl váš webdesign přizpůsoben mobilnímu zařízení, nechte si vytvořit responzivní web. Ten se elegantně přizpůsobí každému zařízení, zatímco vy máte veškerá data na jednom místě. Obsah se tak obrazně řečeno stane vodou. Můžete ho dát do lahve a stane se lahví nebo smartphonem a tabletem. U responzivního webu vrací server zařízení stejný výstup a následně samotné zařízení si určí, jak ho zobrazí.

Flexibilní a přehledné řešení

Už jsme si řekli, že responzivní webdesign je ta nejlepší a nejelegantnější varianta ze všech. Jak k tomu například přistupuje Google? Pomalu přecházíme k dalšímu z hlavních důvodů, proč responzivní web milovat. Miluje ho totiž i samotný pan Google, protože při vyhledávání z mobilního zařízení upřednostňuje ve výsledcích ty weby, které si se smartphony rozumí. Zvýšenou pozornost věnujte samotnému obsahu. Texty by měly být použitelné pro všechny typy zařízení, naprosto stručné, členěné do odstavců a nadpisů. Pokud se chystáte ukázat zákazníkům nějaký graf nebo tabulky, ujistěte se, že jsou informace dobře čitelné i na menších zařízeních.

Další výhodou responzivního webdesignu je rychlost načítání. Pokud se vám web načítá příliš dlouho, zákazníka to přestane bavit a vaši stránku nenavštíví. Poslechněte cenné rady vašeho grafika. Při tvorbě mobilní verze si musíme uvědomit, že mobil není počítač, a ne každý má neomezený počet dat. Proto se vyvarujte nejrůznějších “kudrlinek” a “blbostiček”, které tam být nemusí. Všechno bere data a zpomaluje rychlost načítání. Navíc budoucnosti stejně vévodí minimalismus a jednoduchá grafika. Font je další prvek, který by měl mít pro každé zařízení svou specifickou velikost. Pamatujte si, že písmo, které vypadá dobře na počítači nemusí vypadat dobře na mobilním telefonu. Každý designer by měl začínat u toho nejmenšího, tedy u mobilního telefonu. Protože je jasné, že to se se vejde na velký desktop, nenarvete na velikost telefonu.

Je svým způsobem smutné, kam ta dnešní generace míří. Děti se rodí s telefonem nebo tabletem v ruce. Dřív než řeknou první slůvko, umí si pustit oblíbenou pohádku na Youtube. Je to strašné, ale mějte na paměti, že právě tato generace bude za pár let vaší hlavní klientelou. Z našeho chytrého telefonu se stal ovladač na život a pomalu bez něj nedokážeme vykonat svou potřebu.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *