Trendy spojené s moderní životosprávou

Trendy spojené s moderní životosprávou

Trendy spojené s moderní životosprávou

Každý z nás chce žít zdravě a správně. A to jak proto, aby dobře vypadal, tak i proto, aby se třeba dobře cítil, nebo také proto, aby jeho tělo fungovalo tak, jak fungovat má. Správná životospráva má ale vliv i na případné choroby, nejenom poté na ty civilizační. Pojďme se tedy podívat, co s aktuální moderní životosprávou souvisí.

Základem je dobrá strava

Nejlepší cestou, jak správně jíst, je takzvaná potravinová pyramida. Ta poměrně jasně ukazuje, co by mělo být základem jídelníčku a co je lepší z něho raději vynechat. V tomto směru je jasné, že tím hlavním, co nesmí chybět, je ovoce a zelenina, téměř v libovolném množství. Stejně tak bychom ale neměli zapomínat i na látky, bez kterých se naše tělo neobejde. Je to hlavně maso, a to pro svůj obsah železa, nebo také bílkovin. Ideální je kombinovat různé druhy, přičemž základem jídelníčku by měly být i pokrmy z kvalitních ryb, nebo pokrmy ve formě mořských plodů. Ty nám mohou dodat nejenom bílkoviny, ale také pro naše tělo velmi prospěšné různé tuky.

Na co bychom v oblasti stravy rozhodně neměli zapomínat, to jsou také mléčné výrobky. A to nejenom pro obsah bílkovin, ale i pro obsah vápníku. Ten má pozitivní vliv hlavně na kvalitu našich kostí, ale stejně tak i zubů a dalších částí našeho těla. Dnes není problémem jíst mléčné výrobky v různých formách, od mléka, přes sýry a tvarohy, až po různé jogurty a jiné dobroty. Vše by poté měla doplňovat voda – ideálně čistá a kvalitní, z vodovodního kohoutku. Té bychom měli vypít alespoň 2 litry denně, jelikož pomůže odplavit z našeho těla vše špatné.

Nezapomínejme ani na sport

I ten se k aktuálnímu a samozřejmě modernímu stylu života přímo váže. I díky němu prospějeme našemu tělu, máme lepší kondici, nebo můžeme také zhubnout. Možností je v tomto ohledu hned několik a tak je jenom na nás, kterou cestou se vydáme. Nejlepší jsou určitě takzvané rekreační aktivity, jako nordic walking, klasická chůze, běh, jízda na kole, nebo plavání. Stejně tak jsou ale dobré i aktivity skupinové, kam patří oblíbená Zumba, nebo aerobik. Co mají tyto aktivity také společné, to je fakt, že jsou takzvané aerobní a tak pomáhají hlavně spalovat tuky.

Druhou možnou aktivitou spojenou s pohybem je posilování. A to ať už v posilovně s činkami, nebo u nás doma, třeba i s vahou našeho těla. Tato aktivita je samozřejmě určena hlavně k tomu, abychom vyrýsovali naše svalstvo a získali tak více síly. Co ale s jakoukoliv aktivitou přímo souvisí, to je nutnost pravidelnosti. Vždy je správnější cvičit několikrát do týdne kratší dobu, než jednou týdně několik hodit. Takové cvičení má totiž efekt téměř nulový. Ostatně na tom se shodují nejenom osobní trenéři, ale i všichni ti, kteří se sebou začali v posledních letech něco dělat.