Jak vyléčit akné?

Jak vyléčit akné?

Akné je v současné době poměrně velkým problémem hlavně mladých lidí, jelikož souvisí s jejich pokožkou. Na té se objevují drobné pupínky, které jsou hlavně projevem různých zánětů, ale jsou i projevem toho, kdy se ucpávají mazové kanálky. Pro toho, koho tento problém aktuálně trápí, se budou hodit naše rady v tom ohledu, jaká léčba akné aktuálně existuje a k čemu je dobrá a jak vypadá. Hned na úvod je třeba zmínit i to, že jednou z možností samotné léčby může být čekání na vyšší věk. Akné se totiž nejčastěji objevuje v období puberty a postupně odeznívá. Na druhou stranu jsou i situace, kdy může trápit člověka i v dospělosti.

Nejjednodušší je použití různých mastí a krémů

Tou dnes nejdostupnější možností je využití různých mastí, krémů, ale třeba i různých zásypů a podobných přípravků. V tomto směru se jedná o takzvanou lokální léčbu, které patří mezi nejdostupnější. Cílem této léčby je hlavně omezení tvorby samotného mazu, který má na vznik tohoto problému velký vliv. Důležitá je v tomto směru hlavně pravidelnost, stejně jako i klasické péče o pokožku, kam spadá pravidelné mytí.

Pomocí může i laser nebo injekce

Další možností jsou speciální lékařské zákroky, které se v rámci léčby také poměrně hojně využívají. I zde můžeme být konkrétní a říci, že jednou z nich je laser. Jedná se o neinvazivní laserovou terapii, kdy vše funguje na základě biostimulace. Tím se buňka kůže energizme a dokáže tvořit více kolagenu a sama se reprodukovat. Stejně tak ale dochází k lepší látkové výměně a tedy k tomu, že je pokožka zdravější.

Další metoda je využívána také v lékařství, a to v rámci aplikace látek, které jsou bohaté na síru, zinek, nebo také bór. Stejně tak ale mohou látky obsahovat i různé vitamíny. Aplikovány jsou do kůže, a to do vnitřních vrstev. Spolu s tím, jak zde působí, souvisí to, že pokožka získává mnohem kvalitnější vzhled, bez nepříjemných pupínků. U této léčby je zajímavé to, že je dlouhodobějšího charakteru a z počátku vypadá jako neúspěšná.

Využívat lze také světlo

Co je poměrně zajímavým postupem, to je fototerapie, která dokáže léčit akné tím, že je pokožka tímto způsobem stimulována. A to primárně tak, že se hojí samotná zánětlivá ložiska a je zároveň ovlivňována i funkce mazových žláz. Tato metoda je často doporučována v kombinaci s kosmetickými příspěvky, které jsem zmínil výše.

To poslední, co může pomoci, je určitě změna stravování. Důležitý je v tomto směru dobrý metabolismus a správné střevní bakterie. Vhodné je přidat mátový čaj, kefír, stejně jako třeba pampelišku a byliny, které nám pomohou vyčistit naše krev. Díky tomu tak tělo pracuje naprosto správně, jak pracovat má. A to logicky vede k tomu, že se neobjevují žádné negativní zdravotní příznaky, kam patří třeba právě tento, a to akné.

Co by nemělo chybět v domácí lékárničce?

Co by nemělo chybět v domácí lékárničce?

Zdraví je dnes pro nás rozhodně to nejdůležitější a podle toho bychom se měli také chovat. S tím souvisí třeba to, co vlastně máme v naší domácí lékárničce. Pokud ji nemáte vůbec, je ideální čas ji zařídit. Pokud máte, přináším vám přehled toho, co by v ní mělo být vždy, a to abyste eliminovali důsledky zranění, nemoci, nebo třeba jiného problému – třeba nevolnosti.

Bolest je to hlavní

Co by rozhodně nemělo chybět, to jsou léky na bolest. Ta je totiž v mnoha rodinách největším problémem a tak je třeba i také nejčastěji řešit. Bolet nás přitom může celá řada věcí. Mohou to být záda, hlava, zuby, stejně tak jako třeba i naše klouby. V takových případech je třeba, abychom byli připraveni. Ideální možností jsou tablety, jako Ibalgin, nebo Paralen. Stejně tak ale nezapomínejme ani na léky, které jsou určené primárně pro děti. Ty mají množství tlumicích látek uzpůsobeny dětskému organismu.

Některé ze zmíněných léků ale mohou pomoci i při nachlazení, a to i ke snížení teploty. V tomto ohledu je dobré mít k dispozici zmíněný Paralen, popřípadě také Aspirin. Na co bychom ale neměli v těchto případech také zapomínat, to jsou i léky, které nás mohou zbavit ucpaného nosu, stejně jako nás mohou zbavit nepříjemného kašle. To jsou problémy, které totiž doprovází většinu onemocnění, které plynou právě z našeho případného nachlazení.

Nezapomínejte na dezinfekce

Máte-li doma děti, nebo pokud nepatříte mezi šikovné kutily či kuchařky, mohou se dříve nebo později objevit odřeniny, různá zranění spojená s říznutím, nebo podobné ranky, které nevyžadují nutnou lékařskou péči. Ošetřit si je tak můžeme i v pohodlí domova. Potřebujeme k tomu pouze dezinfekci, která dnes už nemusí nutně pálit, jako tomu bylo v minulosti. Ideálním případem je třeba mast zvaná Betadine, určená pro děti. Klasikou je v tomto ohledu známý Septonex. Co by ale také nemělo chybět, to je polštářková náplast, popřípadě obvaz. Obojí zamezí vniknutí dalších nečistot do rány.

S poškozením naší tkáně ale mohou souviset třeba i popáleniny. Ty vzniknou jak neopatrností v kuchyni, tak i vlivem pobytu na slunci. I zde je třeba mít k dispozici pomoc, a to v podobě různých přípravků, které dokážou chladit, vyživovat pokožku a rychle ji regenerovat. Nejznámější možností je jistě Panthenol.

Co dále nesmí chybět?

Základní přehled tedy máme a teď se můžeme zaměřit ještě na několik dalších léků a přípravků. Ideální jsou takové, které pomohou proti průjmu a zácpě. Dále je dobré myslet také na případné alergie, nebo také vyrážky. Stejně tak jsou častým problémem výrazně zarudlé oči. Vše už by měly doplnit jenom přípravky na bodnutí hmyzem a vaše domácí lékárna je vybavena. Mnohé výrobky lze navíc bez problémů koupit i za ceny okolo několika desítek korun a tak se rozhodně nejedná o nijak nákladné investice.

Trendy spojené s moderní životosprávou

Trendy spojené s moderní životosprávou

Každý z nás chce žít zdravě a správně. A to jak proto, aby dobře vypadal, tak i proto, aby se třeba dobře cítil, nebo také proto, aby jeho tělo fungovalo tak, jak fungovat má. Správná životospráva má ale vliv i na případné choroby, nejenom poté na ty civilizační. Pojďme se tedy podívat, co s aktuální moderní životosprávou souvisí.

Základem je dobrá strava

Nejlepší cestou, jak správně jíst, je takzvaná potravinová pyramida. Ta poměrně jasně ukazuje, co by mělo být základem jídelníčku a co je lepší z něho raději vynechat. V tomto směru je jasné, že tím hlavním, co nesmí chybět, je ovoce a zelenina, téměř v libovolném množství. Stejně tak bychom ale neměli zapomínat i na látky, bez kterých se naše tělo neobejde. Je to hlavně maso, a to pro svůj obsah železa, nebo také bílkovin. Ideální je kombinovat různé druhy, přičemž základem jídelníčku by měly být i pokrmy z kvalitních ryb, nebo pokrmy ve formě mořských plodů. Ty nám mohou dodat nejenom bílkoviny, ale také pro naše tělo velmi prospěšné různé tuky.

Na co bychom v oblasti stravy rozhodně neměli zapomínat, to jsou také mléčné výrobky. A to nejenom pro obsah bílkovin, ale i pro obsah vápníku. Ten má pozitivní vliv hlavně na kvalitu našich kostí, ale stejně tak i zubů a dalších částí našeho těla. Dnes není problémem jíst mléčné výrobky v různých formách, od mléka, přes sýry a tvarohy, až po různé jogurty a jiné dobroty. Vše by poté měla doplňovat voda – ideálně čistá a kvalitní, z vodovodního kohoutku. Té bychom měli vypít alespoň 2 litry denně, jelikož pomůže odplavit z našeho těla vše špatné.

Nezapomínejme ani na sport

I ten se k aktuálnímu a samozřejmě modernímu stylu života přímo váže. I díky němu prospějeme našemu tělu, máme lepší kondici, nebo můžeme také zhubnout. Možností je v tomto ohledu hned několik a tak je jenom na nás, kterou cestou se vydáme. Nejlepší jsou určitě takzvané rekreační aktivity, jako nordic walking, klasická chůze, běh, jízda na kole, nebo plavání. Stejně tak jsou ale dobré i aktivity skupinové, kam patří oblíbená Zumba, nebo aerobik. Co mají tyto aktivity také společné, to je fakt, že jsou takzvané aerobní a tak pomáhají hlavně spalovat tuky.

Druhou možnou aktivitou spojenou s pohybem je posilování. A to ať už v posilovně s činkami, nebo u nás doma, třeba i s vahou našeho těla. Tato aktivita je samozřejmě určena hlavně k tomu, abychom vyrýsovali naše svalstvo a získali tak více síly. Co ale s jakoukoliv aktivitou přímo souvisí, to je nutnost pravidelnosti. Vždy je správnější cvičit několikrát do týdne kratší dobu, než jednou týdně několik hodit. Takové cvičení má totiž efekt téměř nulový. Ostatně na tom se shodují nejenom osobní trenéři, ale i všichni ti, kteří se sebou začali v posledních letech něco dělat.